마스단사 셀렉션
Masdanza Selection
 
2023. 8. 3 (Thu) 7pm
대구문화예술회관 비슬홀
Daegu Arts Center Biseul Hall

마스단사는 스페인 카나리아 제도에 위치한 라스팔마스 섬에서 매년 10월에 개최되고 있는 무용 축제이다. 
NDA는 2015년부터 MASDANZA 국제 무용 페스티벌과 프로그램을 협력하여 젊은 안무가들의 유럽 시장 진출하는데 중점을 두고 있다.
‌MASDANZA (공식 명칭-International Contemporary Dance Festival of The Canary Islands) 는 전 세계적으로 많은 젊은 안무가들이 참여하는 축제이다.

[ENG]
Masdanza known worldwide as a contemporary dance festival is a dance festival held every October on the island of Las Palmas located in the Canary Islands of Spain.
Since 2015, the NDA has been focusing on young choreographers entering the European market in cooperation with the MASDANZA International Dance Festival.
MASDANZA (official name-International Contemporary Dance Festival of The Canary Islands) is a festival that many young choreographers from all over the world want to participate in.
마스단사 셀렉션
심사위원
Judges of Masdanza Selection


6(2).png
나탈리아 메디나 Natalia Medina

마스단사 예술감독 
Artistic Director of Masdanza
International Contemporary Dance Festival of The Canary Islands
342023660_3597514620535684_5540694011608963724_n.jpg
노리코시 타카오 Norikoshi Takao

무용 평론가 
NDA 국제 무용 페스티벌 자문위원 
Dance Critic 
Advisor of 
New Dance for Asia International Festival
제목_디자인.png
김성용 Kim Sung Yong

국립현대무용단 예술감독 및 상임 안무가 
NDA 국제 무용 페스티벌 자문위원
Artistic Director of 
National Contemporary Dance Company
Advisor of 
New Dance for Asia International Festival


J-1011.jpg

김지욱Kim Ji Uk / KOREA

작품명 : FEATHERWEIGHT
​안무 : 김지욱
출연 : 이병진, 최정홍

단체소개
김지욱은 한국예술종합학교 실기과 예술전문사를 졸업한 후에 < 젊은 안무자 창작공연 >에서의 우수상 수상, < 신진예술가 선정 >, < 댄스컬랙션 >에서의 우수안무상 수상, < 요코하마댄스컬랙션 >, < 후쿠오카댄스프린지 >, 
, 의 초청작 선정 등의 활동을 하였다. 자신의 작품에서 섬세한 움직임을 바탕으로 인간의 깊은 감정을 밖으로 드러내는 안무를 보여주고 있으며, 동작의 논리성을 바탕으로 자신이 표현하고자 하는 바를 구조적으로 쌓아감으로서 자신의 스타일을 보여주고 있다.

작품소개
신념으로 이어지지 못하는 믿음은 언제나 모든 것에 존재한다. 
작품 FEATHERWEIGHT은 종교와 신화 그리고 상징적인 사물과 공간에 대한 집중을 바탕으로  이성이 배제된 야만적 모습-날것의 인물들로 표현되어진다. 무용수의 행위와 움직임들은 믿음이 곳곳에 뿌려진 범신론적인 상상력을 바탕으로 두고 있다. 
작품 FEATHERWEIGHTt은 이 시대에 믿음은 어떠한 가치를 두고 있는가를 조명하고자 한다.
 
[ENG]
Title : FEATHERWEIGHT
Choreography : Kim Ji Uk
Dancer : Lee Byung Jin , Choi Jung Hong

Introduction
After graduating Korea National University of Arts, Kim Ji uk won the Award in , ,  and invitrd in , , , and . In his work, Kim Ji uk shows choreography that reveals deep human emotions based on delicate movements, and shows his style by structurally building up what he wants to express based on the logic of movements.

Contents
Belief that does not lead to belief always exists in everything. The work  is expressed as a barbaric figure-raw figures without reason based on the concentration on religion, mythology, and symbolic objects and spaces. The actions and movements of the dancers are based on a pantheistic imagination sprinkled with belief. The work  aims to shed light on what value faith has in this era.


who_what_where_when_which_how_(2).jpg

궈옌화Kuo,Yen-Hua  / TAIWAN

작품명 : Who What Where When Which How
안무 및 출연 : 궈옌화

단체소개
궈예화는 현재 호페쉬 쉑터의 "In Your Room"과 Hung Chai-Hsi 의 "Self-Portrait”의 리허설을 진행하고 있다.
그녀는 린화민의 "The Constellation, 리 워런의 "Transient Pleasures", 이정윤의 "Earth Celebration", 탕다오의 "Orawa", 린옌칭의 작품 등 다양한 작업들에 참여했다. 현재 창의적인 개념으로 성별과 페미니즘과 같은 문제에 초점을 맞추고 있다. 그녀는 창작을 삶의 일부로 간주하고, 육체를 자신의 창조의 매개체로 사용하며, 또한 신체를 사회적 실천의 가능성으로 간주하여, "모든 사람이 춤을 출 수 있다"고 믿는다. 춤은 단순한 공연 예술이나 감정 표현의 통로가 아니라고 믿으며, 하지만 사람들이 누구나 또는 그 무엇과도 소통할 수 있는 방법이라고 말한다. 창작에서 "Improvisation"을 중요한 요소로 여기면서, 예술이 어떻게 "사람"과 더 연관될 수 있는지에 초점을 맞춘다. 창작의 방향으로는 무용, 연극, 연극이라는 신체 어휘를 통해 신체를 이용하여 세계를 여행하고 구조와 권력 관계를 돌파할 수 있는 다양한 가능성을 모색하며, 동시에 자신의 정체성을 탐구하는 과정에서 대만의, 퀴어, 그리고 독특한 퍼포먼스와 표현을 가지고 있다.

작품소개
이 솔로 작품은 셀 수없는 연속적인 연구로부터 시작됩니다. 그 질문들은 저와 운명적으로 연결되어 있는 세상 사이에 일어나는 관계에 대해 생각하게 만들었습니다.
나는 누구인가?
무엇이 나를 더 나답게 만드는가? 
난 얼마나 내 자신 그대로인가?
 
< ENG >
Title : Who What Where When Which How 
Choreography & Dancer : Kuo,Yen-Hua 

Introduction
They is currently rehearsing "In Your Room" by Hofesh Shechter and "Self-Portrait" by Hung Tsai-Hsi. They have participated in Lin Hwai-Min's "The Constellation", Leigh Warren's "Transient Pleasures", Jeong Yun Lee's "Earth Celebration", Thang Dao's "Orawa", Lin Yen-Ching and other master works. They currently focuses on issues such as gender and feminism as creative concepts.They believe that "art is life", regards creation as a part of life, uses the body as the medium of their own creation, and also regards the body as a possibility of social practice, believing that "everyone can dance", dance is not just a performing art, or a channel for emotional expression, but a way for people to communicate with anyone or anything. Taking "Improvisation" as an important element in their creation, they focuse on how art can be more related to "people". Through the body vocabulary of dance, drama and theater, the creative direction seeks various possibilities to use the body to travel through the world and break through the structure and power relationship, and at the same time, in the process of exploring its own identity, intends to create Taiwanese, queer, and own unique performances and expressions. 

Contents
This solo work starts from countless and successive inquiries. The questions led me to think about the relationships that arise between myself and the world that is destined to be interconnected. 
What am I ? What makes me become myself? How am I being me?

Supported by National Culture and Arts Foundation (NCAF)


KakaoTalk_Photo_2023-04-19-03-48-48_002.jpeg

이연주Lee Yeon ju / KOREA

작품명 : 100년에 한 번씩 수면 위로 떠오르는 바다 거북이가, 하필이면 넓은 바다를 떠돌던 구멍 뚫린 널빤지에 목을 쏙 내미는 확률.
안무 및 출연 : 이연주

아티스트 소개
이연주는 한국의 현대무용단 고블린파티에서 안무가 및 무용수로 활동하고 있다. 2017년 scf 서울국제안무페스티벌에서 우수 안무자로 선정되어 불가리아 ATOM Choreographic Series 워크샵 Mamoru Sakata 와 Dorosia Triantaki 안무자의 작품에 출연하였다. 이후 2018년 NDA 페스티벌에 참가한 < 숨구멍 >으로 라오스 레지던시 무용가로 초청되어 라오스 안무가 Noutnapha Soydala 와 작품  을 라오스 및 한국에서 발표하였다. 
이연주 안무가는 관계에 늘 집중한다. 진심이 상대방에 닿기 위해서는 나 자신에게 솔직해져야 한다고 느낀다. 
따라서 그녀는 관객과 소통하기 위해 꾸며진 어떠한 것이 아닌 자신에게 솔직하고 진실 된 춤을 추기 위해 노력하고 있다.

작품소개
운명은 그리고 타이밍은 그저 찾아드는 우연이 아니었습니다.
간절함을 향한 숱한 선택들이 만들어 내는 기적 같은 순간이었습니다.
나쁜건 신호등이 아니라 내 수많은 망설임이었습니다.
 
Title : The probability that the turtle which rises to the surface of water once every 100 years sticks out of a perforated board in broad seas.
Choregrphy & Dancer : Lee yeon ju

Introduction
Yeonju Lee is a choreographer and dancer in GOBLIN PARTY which is a contemporary dance company based in Seoul. She performed in Dorosia Triantaki and Mamoru Sakata's piece which is a part of ATOM Choreographic Series workshop in Bulgaria, as selecting Best Choreographer from Seoul International Choreography Festival in 2017. She also realesed the piece  which co-choreographed with Noutnapha Soydala in Korea and Laos, as selected on a residency program from NDA festival in 2018. Yeonju Lee always focus on 'relationship' when she worked. She feels she has to be honest with herself in order for sincerity to reach the other person. It makes she tries to dance honestly and truthfully to herself, not being decorated to communicate with audience.

Contents
The destiny and timing were not a mere chance. It was like a miracle moment which made by the earnest  choices. The bad thing was a lot of indecision, not a signal light.


20230522131628.png

야마무라 유리Yuri Yamamura / JAPAN

작품명 : Phenomenon 
공동 크리에이터 : APINUN (야마무라 유리, 아즈미피아노) 
안무 및 출연 : 야마무라 유리
피아노 연주 : 아즈미피아노

아티스트 소개
야마무라 유리는 저글링을 베이스로한 움직임을 연구하고 수행하는 저글러입니다. 사물과 신체의 관계에 초점을 맞춰 안무와 즉흥 움직임을 연출한다. 그는 10세에 저글링을 배우고 공연하기 시작했으며 일본에서 여러 컨템포러리 서커스 프로젝트에 참여했습니다. 
2014년에서 2016년에는 서커스를 공부하기 위해 프랑스에 머물렀고 툴루즈 시립의 "Le LIDO - the circus art center"를 졸업했습니다.
현재 도쿄를 거점으로 일본에서 BAZAR, APINUN 등 소규모 서커스단을 조직하고 있다. 
저글러 / 댄서 / 안무가 /뮤지션 / 그래픽 디자이너 / 프로듀서로 활동 중이다.

작품소개
저글러와 24개의 콩주머니으로 그린 만다라. 
저글링 현상으로서 춤이 된다.
 
[ENG]
Title : Phenomenon 
Author : APINUN (Yuri Yamamura, Azumipiano) 
Choreography & Dancer: Yuri Yamamura
Music & Piano : Azumipiano

Introduction
YURI YAMAMURA is a juggler who researches and performs juggling as a kind of dance. He produces choreographies and improvisations based on focusing on the relationship between the objects and the body. He began to learn and perform juggling at the age of 10, and has taken part in several contemporary-circus projects in Japan. In 2014-16 he stayed in France to study circus, and graduated from “Le LIDO - the circus art center” of Toulouse Municipal. 
Currently based in Tokyo, and organizing small circuses such as BAZAR and APINUN in Japan. 
Working as a juggler / dancer / choreographer / musician / graphic designer / producer. 

Contents
A mandala drawn with a composition of a juggler and 24 beanbags. Juggling as a phenomenon becomes dance.


We_Need_작품_사진_(6).jpg

김민수Minsu Kim / KOREA

작품명 : We Need
안무 : 김민수
출연 : 김민수, 장민주
 
아티스트 소개
무용수이자 안무가인 김민수는 현재 독일의 Theater Plauen-Zwikau 무용단의 솔리스트이자 앙상블 멤버이며 동아무옹콩쿠르, 코리아국제현대무용콩쿠르 등 국내 유수의 대회에서 입상하였고, 프랑스_Orian Theater의 (이곳에 새는 없다.) 포르투갈Quorum Ballet (봄의 제전) 등 국외의 무용단에서도 무용수로 활발히 활동하였다. 작곡가로서도 2022년 전국 무용제 솔로&듀엣 부문 최우수상 (뿌리 뽑힌 뿔)에 참여했다. 2021년 루카스 크루를 창단하면서 안무활동을 시작하였다. 루카스 크루는 국내에서 6개의 작품을 발표했고 작업 과정에 있어서 움직임 언어를 융합하여 본능적이고 몰입적 연출을 만들어 내며, 반복을 통한 강조로 움직임 언어를 의미화 하는 단체이다. 최근에는 공통의 관심사를 주제로 작품을 준비하며 관객들이 더 공감할 수 있는 공연을 준비 중이다. 

작품소개
시간과 장소를 불문하고 어떤 상황이든 ‘사랑’은 존재한다.
우리들은 ‘사랑’을 하고 필요로 한다. 
사랑은 모든 것을 참고 바라고 인내한다.
 
< ENG >
Title : We Need
Choreography : Minsu Kim
Dancer : Minsu Kim, Minju Jang

Introduction
Dancer and choreographer Minsu Kim is currently a soloist and ensemble member of Theater Plauen-Zwikau Ballet in Germany. He won prizes at leading domestic competitions such as the Dong-A Dance Competition and Korea International Contemporary Dance Competition. Also actived as a dancer in overseas Dance companies such as France_Orian Theater's (There are no more birds) and Portugal_Quorum Ballet (The Rite of Spring). As a composer, he also participated in the 2022 National Dance Festival Solo&Duet Division The Best Prize (Uprooted  Horn).
In 2021, he started choreography activities by founding Lucas Crew. Lucas Crew has published 6 works in Korea and is a group that fuses movement language in the work process to create instinctive and immersive directing, and makes movement language meaningful with emphasis through repetition.
Recently, they are preparing works based on common interests and preparing performances that the audience can relate to more.

Contents
Regardless of time and place, 'Love' exists in any situation.
We love and We need love.
Love bears, hopes, and endures all things.


1D3_8471.jpg

알버트 가르시아Albert Garcia / MACAU

작품명 :  let's leave this place roofless 
안무 : 알베르트 가르시아 
리허설 어시스턴트 : 유안 이치에
출연진 : 렁 포우 셍, 렁 콴 포우 

아티스트소개
Albert Garcia는 마카오에서 태어나고 자란 후 필리핀으로 이민을 간 댄서이자 예술가이다. 그는 자신의 몸을 질문의 매개체로 삼고 마카오를 다른 각도에서 바라보며 자신의 정체성에 대한 성찰을 발전시키고 있다. 풍부한 창작 경험을 바탕으로 다양한 국제 예술제에 초청되었으며 프랑스 N'IVOIRE QUE DU BLEU 극단, Alessio Silvestrin, Yang Zhen, Umeda Hiromi, He Xiaomei, Ku Mingshen, Zhang Xiaoxiong, Li Haining, Lin Wenzhong, Val Lee, Yang Minglong 및 기타 댄스 마스터로 활동하였다. 2015년 Stella & Artist 의 춤과 안무를 만난 이래로 컴퍼니와 긴밀하게 협업하고 있으며 2020년 전염병의 영향으로 그가 대만에 있을때, 자신의 어머니로부터 비롯됀 작품 ‘조이’를 온라인으로 공연하였고, 자신의 어머니를 온라인공연에 초대하면서 작품을 발전시켰다. 이 작업은 그에게 흥미로웠고 온라인에서 어떻게 안무를 만들고 공연을 완성할지 고민하게 만들었다. 이 연구를 통해 그는 Dance Nucleus Singapore 및 2021 Tokyo Festival Farm에서 열리는 [CP3 Performing Arts Review]라는 종합적인 현대 예술 트레이닝에 참여하게 되었다. 

작품소개 
우리의 "발" 아래에는 감당할 수 없는 산이 자라고 있다. 우리가 견뎌온 모든 것이 이 순간을 위해 우리를 준비시켰다. 망치와 주먹을 가져와. 우리에게는 깨뜨려야 할 유리 천장이 있어.

후원: 마카오 SAR 정부 문화발전기금
 
[ENG]
Title : let's leave this place roofless 
Choreographer:Albert Garcia / Rehearsal Assistant: Yuan Yichieh 
Performers: Leong Pou Seng,  Leong Kuan Pou 

Introduction
Albert Garcia is a Filipino, an immigrant, dancer and artist born and raised up in Macao. He uses his body as a medium for questioning, and views Macau from another angle, thereby developing a reflection on his own identity. With extensive experience in creation, he has been invited to participate in various international art festivals, and has also collaborated with many world-renowned artists, including the French N'IVOIRE QUE DU BLEU Theatre Company, Alessio Silvestrin, Yang Zhen, Umeda Hiromi, He Xiaomei, Ku Mingshen , Zhang Xiaoxiong, Li Haining, Lin Wenzhong, Val Lee, Yang Minglong and other dance masters. Since 2015, when he first met dance and choreography at Stella & Artists, he has been working closely with the dance company. In 2020, due to the impact of the epidemic, Joy, a work belonging to Albert's mother, was developed through the Internet, inviting his mother to perform live in Macau, while he was on the other side of Taiwan. This work aroused his interest and made him think about how to choreograph and complete a performance online. This research has led him to take part in the all-around contemporary art training, the [CP3 Performing Arts Review] at Dance Nucleus Singapore and 2021 Tokyo Festival Farm. 

Contents 
There are mountains growing beneath our "feet" that cannot be contained. all we've endured has prepared us for this bring our hammers and fist we have a glass ceiling to shatter.

Sponsored by Cultural Development Fund of the Macao SAR Government